از عادتهای خود به عنوان محرک استفاده کنیم

مغز ما عادتها را دوست دارد. هر گاه ذهن شما به کاری عادت کرد چه خوب چه بد نمی خواهد آن را 

 

 ترک کند و دوست دارد به انجام آن ادامه دهد. و این موقعیت خوبی برای شماست تا از آن برای جلو  

بردن اهداف خود استفاده کنید. 

« به خاطر دارم که در زمان کودکی پدرم ما را مجبور می کرد تا ظرفهای مسی را تمیز و براق کنیم  

 

آن روزها من و خواهر و برادر هایم هر کاری می کردیم تا از زیر کار شانه خالی کنیم ولی پیروز 

 

 میدان همیشه پدرم بود. 

چند سال بعد در دانشگاه، من و هم اتاقی هایم هر کدام صاحب یکی از همان ظرف های مسی شدیم.  

 

در  آن زمان تمیز ترین ظرف مال من بود و همیشه بهترین راه تمیز کردن را به دیگران می گفتم.  

 

چون عادت داشتم ظرف های مسی را تمیز و براق ببینم.  

در حقیقت من از تمیز کردن آنها به این روش لذت می بردم. بخاطر می آورم چگونه برای انجام این 

 

 کار در برابر پدرم مقاومت می کردم. اما اکنون این تبدیل به یک عادت شده بود. و من به هیچ روش  

 

دیگری نمی خواستم آن را انجام دهم. علاقه من با ایجاد عادت تغییر کرده بود.» 

ادامه مطلب ...

تا خدا بخواهد

من امروز بامدادم را با سلام بر تو ای محبوب دلها آغاز نمودم و با یادتو در کار خویش وارد گشتم ، باشد که رضایتت بر خوشبختی و شادکامی من قرار گیرد .

خداوندا اگر از تو غافلم ، مرا توان مقابله با دنیای دون نیست

خداوندا اگر از تو دورم ، مرا توان ره پیمودن به سوی تو نیست

خداوندا اگر در خود و دنیای پیرامون غوطه ورم ، مرا توان نجات یافتن از خویش نیست

اگر ریا کردم ، مرا توان مقابله با خودپسندی و خود بینی نیست

اگر گناهکارم ، مرا توان مقابله با نفس نیست

خداوندا ، تو  دستگیری کن که توانای دانایی

خداوندا ، تو نجات بخش ، که مدبر و خالق همة هستی ، هستی

خداوندا ، تو ببخش که بخشایندة مهربانی

خداوندا ، تو مرا شایسته مقام قرب خود کن که تو خدایی و خدایی تنها شایسته توست .

هنر خواستن

قسمت کلیدی برای بدست آوردن هر چیزی دانستن نحوه صحیح در خواست آن است. راهها و فنون  

 

مختلفی برای بیان منظور به صورت واضح و متقاعد کننده وجود دارد. در این مقاله قواعدی 

 

 بیان می  شود که به شما در آموزش نحوه صحیح درخواست کمک زیادی می کند. 

1ــ قبل از خواستن چیزی تکلیف خود را روشن کنید. 

قبل از هر کاری باید بدانید و مطمئن باشید چه می خواهید. این اولین مرحله و مهمترین مرحله از  

 

خواستن است. قبل از اینکه حتی یک کلمه بگویید فکر کنید دقیقاً چه می خواهید. 

متقاضیان ناموفق اغلب این قسمت را نادیده می گیرند. اگر با این روش جلو بروید در حین اینکه می 

 

 خواهید درخواست خود را مطرح کنید کلمات گیج کننده را بیان خواهید کرد و در صحبت های شما  

 

شک  و دودلی نمایان خواهد شد. نتیجه چنین تقاضایی گیج شدن مخاطب شماست.

 

ادامه مطلب ...

خلاقیت

تعریف خلاقیت

یک فکر یا ایدة جدید که ترکیبی از ایده های قدیمی است را خلاقیت گویند. داشتن توانایی 

 

 ساخت ایده های نو به توانایی شما در تشخیص ارتباط بین موارد ظاهراً غیر متجانس 

 

 بستگی دارد. 

خلاقیت یعنی کنار هم قرار دادن افکار و ایده هایی که تا قبل از این پنداشته می شد به 

 

 یکدیگر ربطی ندارند. این توانایی شماست که افکار مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و  

 

یک ایده نو که مفید هم هست بوجود آورید. 

ادامه مطلب ...

شش نکته برای خلق جذابیت فردی (کاریزما)

کاریزما قدرتی ناملموس است که سبب می شود افراد از شما پیروی کنند، در اطرافتان باشند و از شما تأثیر و الگو بگیرند.

هر فردی با تمایلات قوم گرایانه متولد می شود، و در چند سال اول زندگی معیار او همان رویدادهایی است که در اطراف او می گذرد. و دید او به زندگی همان دید و معیار است که به آن دید درونی می گوییم. بعضی از افراد این دید درونی را تا بزرگسالی حفظ می کنند. چنین افرادی که همه چیز را با محوریت خود می بینند هیچگاه نمی توانند ایجاد جاذبه کنند. و افرادی پر طرفدار باشند.

افراد موفق که می خواهند تأثیر گذار باشند، دایره توجه و فعالیتهای خود را به سمت بیرون از خود گسترش می دهند. به گونه ای که از اتفاقات اطراف و شرایط دیگران آگاهند گویی خود در آن شرایط قرار گرفته اند. آنچه آنها با این عمل سعی در ایجاد و تقویت آن دارند کاریزما یا جاذبه فردی است.

برای ایجاد کاریزما باید یاد بگیرید:

ادامه مطلب ...